دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نگرش چیست؟

نگرش چیست؟

نگرش چیست؟

نمی خواهم در اینجا معنی علمی نگرش را برای شما بگویم، با یک سرچ در اینترنت کلی نتایج علمی و غیرعلمی برای تعریف نگرش می توانید پیدا کنید.

نگرش را خیلی ساده در قالب سوال زیر می توان توضیح داد:

چطوری به مسائلی که اطرافت می افته نگاه می کنی؟

اگه بخوام کامل تر بگم میشه:

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟
واکنشت نسبت به اتفاقاتی که در طول روز برات می افته چیه؟

نگرش به نظر من چیزیه که تمام رفتار و در نتیجه احساس شما رو تحت تأثیر قرار می ده.

در ادامه بیشتر این موضوع رو توضیح می دهم. با من همراه باشید.

 چرا باید نگرش خود را تغییر دهیم؟

خیلی ساده می خواهم در قالب یک مثال به شما نشان دهم که چرا باید سعی کنیم نگرش مثبت و درستی را انتخاب کنیم تا بتوانیم یک سری از مشکلات را از خود دور کنیم و حال و احساس خوبی داشته باشیم.

خیلی از افرادی که اطراف ما هستند و روزانه با آنها در ارتباط هستیم، ممکن است آنطور که ما دوست داریم با ما رفتار نکنند یا خیلی از اتفاقاتی که در طول روز برایمان می افتد، شاید باب میل ما نباشند. مثلا:

*ممکن است کسی که خیلی به او علاقمند هستید ناگهان شما را ترک کند و شما حتی نتوانید این موضوع را باور کنید.

*ممکن است ناگهان جواب آزمایش تان منفی باشد و به بیماری ای مبتلا شوید که باورش برای شما سخت باشد.

*ممکن است همکارتان در سرکار با شما بد صحبت کند و باعث شود شما بی اعتبار جلوه بدهید.

این حقیقت را بپذیرید که بعضی از مردم هرگز شما را نمی پذیرند. آنها هرگز به توانایی های شما توجه نمی کنند. اشکالی ندارد، پریشان نشوید.

خداوند همیشه افراد مناسبی را سرراهتان قرار می دهد تا پذیرای شما باشند. کسانی که خوشحالتان می کنند و کمکتان می کنند تا سرنوشتتان محقق شود.

اگر در محل کارتان با کسی مشکل دارید، دو نگرش را می توانید دنبال کنید:

نگرش اول:

تلاش کنید و او را سرجای خود بنشانید. به عبارتی حال او را بگیرید. اما بدانید اینگونه شاید دلتان خنک شود اما اعصابتان مطمئنا خورد خواهد شد، حالتان بد خواهد شد و همچنین وقت و انرژی ارزشمندی را که باید صرف رسیدن به آرزوهایتان شود، از دست می دهید.

نگرش دوم:

او را نادیده بگیرید و به او محل نگذارید. اینگونه می توانید از انرژی تان برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید و بهترین خودتان باشید.

اجزای تشکیل دهنده ی نگرش

شناختی: بخش شناختی نگرش به اجزایی مانند باورها، افکار و ویژگی‌هایی که ما به هر موضوعی نسبت می‌دهیم تقسیم می‌شود. بسیاری از مواقع، ویژگی که هر فرد به یک موضوع نسبت می‌دهد به مثبت و منفی تقسیم می‌شود.

عاطفی: احساسات یا عواطفی که نسبت به یک موضوع دارید به این بخش از نگرش ما مربوط است. واکنش‌های عاطفی به شیوه‌های مختلف، نگرش را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بطور مثال، بسیاری از مردم از عنکبوت ترس دارند؛ بنابراین همین واکنش عاطفی منفی ممکن است که باعث این گردد که شما نگرش منفی نسبت به عنکبوت داشته باشید.

رفتاری: بخش رفتاری نگرش به رفتارهای گذشته و همچنین تجربیات در مورد یک موضوع مرتبط است. ممکن است افراد نگرش فعلی خود را از رفتار قبلی خود برداشت نموده باشند.

خلاصه: نگرش هر فرد از تجربه‌های شخصی نسبت به شرایط مختلف پدید می‌آید که تعیین‌کننده دیدگاه فرد به جهان هستی و خود می‌باشد و همچنین تعیین‌کننده نوع رفتار فرد به شرایط مختلف می‌باشد که با مطالعه، کسب آگهی و تمرین قابل تغییر از حالت منفی به مثبت می‌باشد.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

ویژگی های نگرش

نگرش دارای سه ویژگی است: نخست آنکه معطوف به یک شیء، شخص، رویداد یا موقعیت است. دوم آنکه نگرش معمولاً ارزشیابانه است و سوم آنگه دارای ثبات و دوام قابل توجهی است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده